Ekmek israfını önlemenin 5 yolu

Ekmek israfını önlemenin 5 yolu

Ekmek israfını önlemenin 5 yolu…

Türkiye Fırıncılar Federasyonu istatistiklerini göre, Türkiye’de her gün 6 milyon ekmek israf ediliyor, hem de bu kadar aç insan varken. Yıllık olarak ise, Türkiye’de 2190 milyon ekmek israf ediliyor. Bu istatistiklere bakacak olursak, rakamlar ciddi sonuçlara yol açıyor. Ancak bu israfı yapan bizlersek eğer, önüne geçecek olanlarda yine bizleriz, belki bu önlemleri çoğumuz biliyoruzdur, fakat bilmeyenler için ekmek israfının önüne geçilmesi açısından, bir kaç öneri derlemek istedik, İşte Ekmek israfının önüne geçmek için yapmanız gereken 5 öneri;

1. Ekmek yeterince soğuduktan sonra aşırı nem kaybına uğramadan, uygun bir şekilde ambalajlandığında, ekmeğin ömrü uzayacaktır, ayrıca ekmek dilimlenerek tüketildiğinde geri kalan kısım daha geç bayatlayacaktır…

2.Soğuk ekmek ‘bayat ekmek’ anlamına gelmez. bir çok kimse ekmek soğuduğu için bayatladığı inancına sahiptir, oysa ekmek tekrar Isıtıldığında, yumuşaklığını ve lezzetini yeniden kazanacaktır.” tava da, ya da fırın ve mikrodalga fırında ısıtılarak fırından ilk çıktığı gibi olmasa da tazelik tekrardan kazanarak yenilebilir…

3.Ekmek kesinlikle açıkta bırakılmamalıdır, ekmeğin ile hava almasını önleyerek bayatlama süresini maksimuma çıkarabilirsiniz. Ayrıca ekmek yeterince soğumadan torbaya konursa buhar nedeniyle küflenir.

4.Ekmek tüketilirken, bazı kişiler ekmeğin kızarmış bölümü yani dış kabuğunu sevdikleri için veya ekmeğin içi sıcakken hamur olduğundan önce ekmeğin kabuğunu kopartarak yerler, bu durumda ekmek daha çabuk ve kolay bayatlar.

5.Ekmeği bozulmadan buzdolabında dondurarak saklayabiliriz. Böylece hem küflenmesini önlemiş olursunuz hem de hemen hemen ilk günkü gibi taze kalmasını sağlamış olursunuz. Ancak tazeliği elbette bir nebze azalacaktır. Bu ekmekler yine kızartılarak veya ısıtılarak rahatlıkla yenebilir. Eğer derin dondurucumuz varsa ekmeği -21 derecede taze olarak saklayabiliriz.”

alıntı ülke.com

chef-karatas@hotmail.com
Kullanıcı Sözleşmesi