YER ELMASININ FAYDALARI

YER ELMASININ FAYDALARI

YER ELMASININ FAYDALARI

Açık kahverengi ve beyazdan mor ve kırmızıya doğru değişen renkteki yer elması, yüksek oranda vitamin ve mineral barındırmaktadır. Yer elması, çiğ veya pişmiş olarak yenebilir, çorbalara ve salatalara ek olarak sağlığa önemli katkılarda bulunabilirler.

Sindirim sorunlarına yardımcı olabilir.Yer elması, tiamin (B1) de dahil olmak üzere B vitaminleri ile yüklüdür. Tiamin, midedeki hidroklorik asit üretimine yardımcı olur. Hidroklorik asit eksikliği, protein sindirimini bozabilir ve enzim pepsinin aktivasyonunu inhibe ederek mide ağrısına neden olabilir. Yer elması ayrıca, iyi bir diyet lifi kaynağıdır. Lif, bitkilerden elde edilen gıdanın sindirilemeyen kısmıdır. Yüksek lifli diyet, bazı kanserleri önleyerek bağırsak hareketlerini normalleştirebilir.

Kolesterolü kontrol altına alır. Yer elmasında bulunan çözünebilir lif, düşük yoğunluklu lipoprotein veya “kötü” kolesterol seviyelerini düşürerek toplam kan kolesterol seviyelerini düşürmeye yardımcı olabilir. Araştırmalar, lifin kan basıncını ve inflamasyonu azaltmak gibi diğer kalp sağlığı yararlarına sahip olabileceğini göstermiştir.

Kan basıncını düşürür. Yer elması potasyum bakımından yüksek ve sodyumun düşük olduğu kan basıncını düşürür. Bir fincan yer elması 643 miligram potasyum ve sadece 6 miligram sodyum içerir. Ayrıca, yer elmasındaki lif içeriği, kan basıncının düşürülmesine yardımcı olan vücutta insülin performansının arttırılmasında yardımcı olur.

Kolon kanserini önler.Yer elması, kolon kanseri üzerinde doğrudan bir etkiye sahip olmayabilir. Ancak yer elmasından elde edilen diyet lifi insülininin kolon kanserini baskılamak için kullanıldığı bilinen bir gerçektir.

 

 

chef-karatas@hotmail.com
Kullanıcı Sözleşmesi