GULUTENSİZ BESLENME 

GULUTENSİZ BESLENME 

GULUTENSİZ BESLENME 

Yemek yedikten sonra genelde nasıl hissediyorsunuz? Halsizlik, şişkinlik, kas ve eklem ağrıları, hazımda güçlük, hatta bazen cilt problemleri gibi durumlarla mücadele içindeyseniz glutene karşı hassasiyetiniz olabilir. Dr. Deniz Duman’ın da önerisi ile bunu anlamanın en iyi yolu bir süre glutensiz beslenmeyi denemek.

Glutensiz ürünleri beslenmenize dahil ederken dikkat etmeniz gerekense, vitamin ve minerallerce vücudun ihtiyaçlarını karşıladığınız gibi, lezzetten de ödün vermemek. Bunun için glutensiz tarifler, diyetinizde nelere dikkat etmeniz gerektiği ya da dışarıda olduğunuzda glutensiz neler yiyebileceğiniz konusunda bazı önerilerimiz olacak.

Glutensiz Diyet Nasıl Yapılır?

Bitkisel bir protein olarak gluteni tamamen hayatınızdan çıkarma konusu sandığınız kadar zor değil. Ancak bunun için sağlıklı ve düzenli bir beslenme planı oluşturmanız gerekiyor. Vitamin ve minerallerce zengin, bol lifli, doğal, besleyici sebze ve meyveler; bitkisel protein kaynakları olan kuru baklagiller; tavuk, balık ve et çeşitleri; yumurta, peynir, süt ve yoğurt gibi besleyici hayvansal gıdalar, glutensiz beslenme modelinizin yapı taşlarını oluşturmalı.

Pek çok kişi için işin ana öğün kısmı kolay atlatılabilir olsa da, çay kahve saatlerine eşlik eden hamur işi lezzetlere karşı koymak biraz daha zorlayıcı olabiliyor. Ancak paketli glutensiz yiyeceklere ulaşmak eskisi kadar zor değil. Eti Pronot’un sizlere sunduğu glutensiz kurabiye ve kek çeşitlerini çay keyfinize dahil edebilirsiniz. Ayrıca glutensiz un çeşitlerine yönelerek birbirinden farklı, lezzetli tarifler deneyerek de mutfağınızı zenginleştirmek elinizde.

ALINTI:

 

chef-karatas@hotmail.com
Kullanıcı Sözleşmesi